INFORMATION OM BESTÄLLNING

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Vid eventuella felaktigheter t ex pris, leveranstid, lagersaldon etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering kan du avboka din beställning utan kostnad. Av tekniska skäl kan färgerna på hemsidan avvika något från verkligheten. Är något fel i beställningen eller om du behöver hjälp med reklamation, ångerrätt eller retur kontaktar du oss via e-post på butik@robinberglund.se Du måste vara 18 år för att beställa från oss.

LEVERANSTID

Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar. Alla beställningar lagda på en vardag (innan klockan 14:00 på fredagar) skickas inom 24 timmar. Obs! Beställningar som är lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå, kontaktar vi dig och meddelar varför försening samt när varan levereras. Om du har frågor så kontaktar du
oss direkt på e-postadress butik@robinberglund.se. Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp.

LEVERANSSÄTT

I det flesta fall använder vi oss av Posten Varubrev. Paket kommer i första hand till din brevlåda, om det inte går skickas det till dit närmsta ombud. Ett sms
skickas då ut med information vart och när du kan hämta ut paketet. Paketet måste hämtas ut inom 14 dagar.

FRAKTAVGIFT

Fraktavgift 39:- skickas med Posten.
Fri frakt på beställningar över 400SEK

TRANSPORTSKADOR

Transportskador skall anmälas till det postkontor där du hämtat ut dina varor. Om du upptäcker skadorna när du kommit hem tar du med hela paketet (inkl. vara och emballage) till ett postkontor för en skadeanmälan.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du för vår kostnad för att skicka paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Kostnaden är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamationsrätt eller retur av dina varor.

PRIS

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 6% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

BETALNING

Kortbetalning

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se
Faktura
Vi erbjuder fakturabetalning i sammarbete med Payson. Vill du betala med faktura väljer du det i kassan vid utcheckning. Läs mer om Payson här: www.payson.se

INFORMATION OM PERSONUPPGIFTSLAGEN (PUL)

Vi sparar inte dina kontaktuppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register. Läs mer om hur vi tar hand om dina personuppgifter på våran integritetspolicy

INFORMATION OM ÅNGERRÄTT, REKLAMATION, RETUR, BYTESRÄTT

ÅNGERRÄTT

Produkten ska vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Vid utnyttjande av ångerrätten står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan inom 30 dagar. Information om ångerrätt bifogas med orderbekräftelsen

REKLAMATION

Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta oss som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt vara där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig eller görs ett återköp. Du betalar således inget för den reklamerade varans frakt eller frakten för den nya varan.  Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

KONTAKT REKLAMATION:

RA Design
Mail: butik@robinberglund.se

RETUR

Retur ska ske inom 14 dagar från leveransen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Vi följer distans och hemförsäljningslagen. Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

Vid retur kontakta butik@robinberglund.se så hjälper vi dig.

TVIST

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

INFORMATION OM FORCE MAJEURE

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund

INFORMATION OM COOKIES

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in i en webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a. inloggning och kundkorg används här cookies (session cookies) som lagras på besökarens dator